úterý 7. května 2013

Rychlopizza - šunková


Tak se mi tak jednou doma sešlo načaté balení tortill, pár dalších ingrediencí a chuť na pizzu. Všechno jsem spojila a zrodila se Rychlo mini pizza. Dvakrát už jsem zkoušela v rámci slinivkové diety a neměla jsem žádné problémy, takže jak na to.


Suroviny:

 (na jednu porci)

1 malá tortilla (40 g)
lžíce kvalitního kečupu
2 plátky drůbeží šunky (cca 45 g)
1 plátek 20% eidamu (cca 15 g)
jedno velké rajče, nebo 4 cherry (při akutních potížích nutno oloupat a odstranit semínka)
kousek cukety
bazalka (nebo jiné koření dle chuti)


Postup:


Příprava včetně pečení Vám zabere cca 15 minut. Takže si rozpalte troubo na 180 C a zatím si připravíme pizzu.

Na plech vyložený pečícím papírem položíme tortillu. Potřeme trochou kečupu a poházíme na plátky nakrájenýmy rajčaty. Obložíme dvěma plátky drůbeží šunky, kouskem cukety nakrájené na tenonká půlkolečka a rokrájeným / nastrouhaným sýrem. Navrch posypeme sušenou bazalkou. Manželova pizza byla s vepřeovou šunkou a 45% uzeným sýrem. Okraje jsem mu navíc potřela trochou oleje aby hezky křupaly.

Plech i s pizzou dáme do trouby a na 180 pečeme cca 10 minut, dokud okraje nejsou hezky pevné a mírně nezhnědnou. Vyndáme na talíř rokrájíme rádýlkem na čtvrtiny a podáváme. Ačkoliv se zda pizza malinká, jako večeře nám oběma bohatě stačí, zvlášť když doplníme salátem.










Pizzu samozřejmě můžete obložit podle vlastní chuti. Já se chystám na tuňákovou s vaječným bílkem a špenátovou. :-) Postupně vyzkouším, spočítám nutriční hodnoty a zveřejním. Krom rychlosti je velká výhoda, že snadno a v jedné troubě připravíte různé varianty pro dietní i nedietní režim. Běžným strávníkům doporučuji přidat do kečupu stroužek česneku a ke konzumaci sklenku vína. Já už se moc těším, až dorostou čerstvé bylinky a na pizzu si dám čerstou bazalku, tymián, nebo šalvěj. Zatím mám jen taková bazalková miminka, nebo spíš embrya, protože zatím ještě nevyrostly ani pravé lístky. :-)





Nutriční hodnoty: 

Jedna porce (viz rozpis surovin): 945 kJ, bílkoviny: 4,8 g, tuky: 1,8  g, sacharidy: 29,2 g








2 komentáře:

  1. Otestovano a bajecne! Ultrarychle a moc moc dobre.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezký den, jsem ráda že chutnalo. Pokud má člověk všechno doma, je to opravdu neuvěřitelná rychlovka. :-)

      Vymazat