neděle 16. června 2013

Noky s pórkem a lososem

bez laktózy


Pomalu se seznamuji s rostlinými "mléky" a "smetanami" a začínám s nimi experimentovat. Je to dobrodružství překvapivě chutné, protože řada rostliným náhražek mi kupodivu chuťově vyhovuje. ;-) Do slaných jídel jsem zatím uvízla na ovesné smetaně OATLY. Krom toho, že sojové výrobky mi nevyhovují z ideového hlediska, tak mi ani nechutnají. Pachuť soji, která je pro mě velmi silná v tofu i sojovém mléku, ve mě vzbuzuje vyloženě odpor. Oproti tomu ovesná smetana a mléko mi voní po ovesných vločkách, které miluju od dětství. Nemám potřebu chuť ovsa něčím přebíjet protože mě vůbec neruší. Do sladkých jídel jsem si prozatím oblíbila mandlovou smetanu, ale o tom zase až příště. ;-)

Tento recept je můj první pokus o alespoň částečný návrat smetanových omáček do našeho jídelníčku a musím říct že velmi zdařilý. Noky jsem měla původně mít až druhý den k obědu, ale nakonec jsem se neudržela a svoji porci snědla už k večeři. :-) Po jídle mi nebylo nijak těžko a tudíž ho velmi ráda brzy znovu zopakuji. :-)








Suroviny:

(pro 4 osoby)

1 balení noků (500 g)
2 malé nebo jeden velký pórek 
1 střední ředkev (Můžete použít libovolnou zeleninu, podle své chuti. Hodí se například kedlubny, brokolice, hrášek, cuketa, mladé fazolky, špenát, kukuřice, žampiony a další)
200 - 300 g lososa
250 ml ovesné smetana OATLY (můžete samozřejmě použít i jinou rostlinou smetanu, nebo kravskou, dovoluje-li vám to zdravotní stav)
bazalka
citronová šťáva




Postup:

Do většího hrnce dáme vařit osolenou vodu na noky. Pórek dobře omyjeme i vymyjeme a nakrájíme na kolečka. Oloupanou ředkem nakrájím na tenká čtvrtkolečka. Ve velké pánvi rozehřejeme smetanu a když začne bublat, vhodíme pórek a mírně osolíme. Příklopíme a na mírném ohni dusíme dokud není pórek zpola měký.

Ke změklému pórku přidáme ředkev a dochutíme bazalkou a citronovou šťávou, přiklopíme a opět dusíme. Když začíná měknout i ředkev přidáme lososo zbaveného kůže a nakrájeného na na kostičky o velikosti cca 1,5 x 1,5 cm. Přikryjeme a cca 10 minut necháme společně prohřát, dokud losos není uvařený.

Noky vhodíme do vroucí vody a vaříme asi 3 minuty, dokud samy nevyplavou. Uvařené noky slijeme, přidáme ke směsi a servírujeme ozdobené bazalkou.

Tentokrát jsme měli omáčku s noky, ale je možné ji servírovat ke špagetám, nebo jiným těstovinám a výborná bude i s rýží.




Nutriční hodnoty:

Jedna porce: 1636kJ, bílkoviny: 20,1  g, tuky: 9,6  g , sacharidy: 56,4 g.








Žádné komentáře:

Okomentovat