neděle 21. července 2013

Borůvkovo-kokosová zmrzlina

bez laktózy , veganské


Borůvky, borůvky, zase ty borůvky. Tentokrát v mražená podobě. Taky komu by se chtěla v těch vedrech péct...tedy kromě mě. ;-) Recept na tuhle zmrzku proletěl internet někdy loni. Já ji znám z Apetitu a loni jsem jí ještě pohrdla, protože jsem si mohla dopřát / koupit / sníst cokoliv jsem chtěla. Poměr a seznam surovin, jsem trošku upravila svému zdravotnímu stavu a obsahu lednice. Oproti mým předchozím pokusům, tahle zmrzlina se po noci v mrazáku nezmění na smrtelnou zbraň s tuhostí diamantu. Opravdu zůstane vcelku měká a bez problémů jde kopečkovat lžící. Kdybych to nevyzkoušela neuvěřím. ;-) Chuťově je to naprostá bomba! Na první ochutnání Vám na jazyku exploduje svěží chuť limetky, pak se rozvine vůně borůvek a nakonci zazní lehky kokosový podtón. Prostě, jděte do ní!






Suroviny

3 limetky
150 g cukru krupice (použila jsem hnědý třtinový)
150 g borůvek (může být i z mrazáku)
200 g kokosového mléka
250 g rostliné šlehačky (Já měla rýžovou Rice Whipe a příště zkusí přímo kokosovou)




Postup

Do rendlíku vymáčkáme šťávu ze třech limetek a z jedné nastrouháme i kůru. Ke šťávě přisypeme 150 g cukru a na mírném ohni zahříváme, dokud se všechen cukr nerozpustí a nevytvoří se hustý sirup. 





Když je všechen cukr rozpuštěný a sirup bublá, přimícháme borůvky vaříme dalších 5 minut (Já měla borůvky rovnou z mrazáku, takže jsem vařila cca 15 minut. )Vaříme dokud pár borůvek nepopraská, ale nerozvaříme úplně, aby nám ve zmrzlině zůstaly i celé bobulky. Poté odstavíme z plotýnky, necháme vychladit a mezi tím si vyšleháme šlehačku do tuha. Ke zchladlým borůvkám vmícháme kokosové mléko a směs přeleje do mísi ke šlehačce a zlehka zamícháme. 











Hotovou směs nalejeme do plastové nádoby a nezakrytou dáme do mrazáku. Od této chvíle si hrajeme na zmrzlinovač. :-) Každou hodinu směs vyndáme a vidličkou nebo metličkou prošleháme. Směs začne zamrzat od okrajů, takže je odlupuje a zašleháváme do zbylé hmoty. Po třech hodinách můžeme směs přiklopit a nechat být. Já zmrzlinu míchala každou hodinu od pěti odpoledne až do půlnoci, ale já nejsem normální. ;-) Kolem jedenácté (po šesti hodinách), měla úžasnou konzistenci točené zmrzliny.



Směs před zmrazením


Ráno jsem se běžela podívat, jak zmrzlina dopadla. I když už je kompletně promrzlá, tak má pořád měkou konzistenci, do které jde bez problému zabořit lžička. Po obědě jsem si jí trochu dala jako dezert a je fakt úžasná! Varuji. Je sice z borůvek a šestnácti procentní smetany, ale pořád je hodně tučná a sladká, tak to s ní nepřežeňte. Dobrého pomálu.








Nutriční hodnoty: 

Celá miska (cca 1 litr) 9535 kJ, Bílkoviny (g): 24, Tuky (g): 162, Sacharidy (g): 237
100 ml: 954 kJ, Bílkoviny (g): 2.4, Tuky (g): 16.2, Sacharidy (g): 23.7


Žádné komentáře:

Okomentovat