čtvrtek 18. července 2013

Krůtí na mrkvi (bez tuku)

bez laktózy


Vepřové na mrkvi jsem objevila teprve nedávno, když jsem se provařovala kuchařkou Poklady české kuchyně od Romana Vaňka. Okamžitě jsem se do tohoto jídla zamilova. Bylo mi tedy líto se ho tak krátce po seznámení vzdát. Pan Vaněk  má základ hezky poctivě smažený na cibulce a másle, což jsou suroviny a postupy, které jsou pro mě zakázané. ;-) Mě ale stejně nejvíc chutnala kombinace masa, nasládlé mrkvičky, svěžího citronu a petrželky a tak jsem si řekla, že to půjde i nalehko a taky že jó.



Suroviny

(3 porce)

400 g krůtího masa (použila jsem pečlivě očištěná a odblaněná stehna)
400 g mrkve
citronová šťáva
voda / vývar
cukr
sůl
petrželka (bohužel jsem měla jen sušenou)
rýžová mouka na zahuštění





Postup

Krůtí maso nakrájíme na kostky o hraně cca 2 x 2 cm. Mrkev omyjeme, oškrábem a nakrájíme na plátky. Teflonovou pánev rozpálíme a krůtí maso na ní nasucho opražíme, dokud se nezatáhen a nezačne hnědnout. Poté maso zalijeme vodou, nebo vývarem. Já jsem doma zrovna žádný hotový vývar neměla, takže se bez mučení přiznám, že jsem použila kostičku bujónu Wurzl, který má slušné složení a nechemickou chuť. Plotýnku stáhneme na minimum a pod poklicí cca 20 minut dusíme maso.



Po dvaceti minutách přisypeme nakrájenou mrkvičku a dusíme dalších cca 20 minut, dokud nejsou maso i mrkev měké. Mrkev by měla být vařená, ale na zkus stále pevná. Na závěr dochutíme citronovou šťávou, solí, cukrem a petrželkou k požadované dokonalosti. ;-) Šťávu na závěr zahustíme asi lžíci rýžové mouky.
Servírujeme s novými bramoborami, bramborovou kaší, nebo rýží.






 My jsme servírovali s dušenou rýží basmati a moc jsme si pochutnali my i návštěva :-). Určitě brzy zopakuji.





 





Nutriční hodnoty: 

Jedna porce (třetina omáčky a 60 g syrové rýže): 1840 kJ,  35.4 g bílkoviny, 4.6 g tuky,   62.1 g sacharidy

Žádné komentáře:

Okomentovat