čtvrtek 11. července 2013

Lasagne s rajčaty a šunkou

bez laktózy


Na blogu najdete jen jídla, která jsem vyzkoušela a která mi moc chutnala. Ovšem tyto lasagne jsou ještě o třídu výš. Patří do té kategorie "Odtrhněte mě od toho pekáče dokud je čas!" Ano, přiznávám, celý pekáč jsem sežrala snědla úplně sama. Né naráz! Neblázněte.To už bych referovala z JIPky ;-). Ale snědla jsem ho natřikrát (to zase jo) a manžel neměl ani kousek. Na svou obranu musím říct, že dostal koprovku z čersvého kopru se spoustou smetany, tak myslím, že ani moc netrpěl. ;-)




Suroviny:

(jeden menší pekáček, 3-4 porce)

1 miska  rajčatové omáčky (Použila jsem rozmixovanou boloňskou omáčku bez masa z poloviční dávky)
200 g kvalitní šunky
1 cuketa
9 plátků instatních lasagní 
2 vejce
bazalka 
sůl







Postup: 

Jako první si připavíme rajčatovou omáčku.  Připravila jsem boloňskou bez masa z poloviční dávky (1 mrkev, 1 celer, 1 plechovka rajčat) podle tohoto receptu a rozmixovala ji dohladka. Vzhledem k tomu, že v lasagních nebude bešamel, kysaná smetana ani sýr, je potřeba aby bylo omáčky dost. Lasagne jsou sušené a v troubě se v podstatě uvaří v tekutině, kterou budou obklopeny. Dále si nakrájíme cuketu a troubu si předehřejem na 200°C.

Na dno zapékací zásoby rozetřeme trochu omáčky, na ní naskládáme potřebné množství lasagní. Já mám pekáček o rozměrech 34 x 24 cm a stačí tři listy na vrstvu.Nyní můžeme začít skládat vrstvy.

  • První vrstva: Na listy rozetřeme třetinu omáčky, rozložíme třetinu pokrájené cukety, a bazlky. Na závěr naskládáme polovinu šunky. 
  • Na šunku rozložíme lasagne a tím začene druhou vrstvu. V ní opět skládáme lasagne-rajčata-cuketu-bazalku-šunku-lasagne. 
  • Ve třetí vrstvě už dáme na lasagne pouze omáčku, cuketu a bazalku (bez šunky). Navrch jsem rozlila ještě dvě rozmíchaná vajíčka ochucená solí a sušenou bazalkou. Vajíčko jsem navrch přidala, abych měla ve vrchní vrstvě více tekutiny a suché lasagne se měli v čem uvařit. Vajíčko samozřejmě protelklo i dolů a zatuhlo i v ostatních vrsvách a mě tam moc chutnalo. :-) Pokud se ale bojíte, že z toho budete mít šunkofleky, klidně vajíčko vynechte a navrch dejte více omáčky. Pokud nemáte problém s laktozou (ani laktoza s vámi ;-)). Dejte na vrch kelímek tučné kysané smetany ochucený solí,bylinkami a spoustu sýra.










Takto připravené lasagne dejte do trouby vyhřáté na 200° C a pečte alespoň 45 minut. Pokud máte pocit, že v lasagních není dost tekutiny, pečte je prvních 30 minut pod alobalem. Na obale bylo sice 30 minut, ale lasagne byly syrové a musela jsem je vracet do trouby a dopékat dalších 15 minut.





Určitě nepodceňte kvalitu rajčatové omáčky a šunky, protože mají naprosto zásadní vliv na výsledek. Lasagne jde snadno připravit i ve vegetariánské verzi (vynechte šunku) a můžete do nich přidat cokoliv vám chutná (žampiony, fazolky, kukuřici, sýr).

Letní oběd jsme doplnili letním nápojem v podobě domácí limonády z výborné bezové šťávy (od manželovi maminky) se spoustou máty, citronu a ledu. 

Kombinovaný letní oběd

Manželova koprovka



A moje lasagne


 


Výsledné hodnocení? Beze slov...



Nutriční hodnoty: 


Celý pekáček: 5067 kJ, bílkoviny: 78,9 g , tuky: 22,8 g, sacharidy: 55.8 g
1 porce (třetina pekáčku): 1689 kJ, bílkoviny: 26.3 g , tuky: 7.6 g, sacharidy: 167,4  g


Žádné komentáře:

Okomentovat