sobota 24. srpna 2013

Cuketový quich

 bez laktózy, vegetariánské

Zásoba cuket se stále netenčí a tenhle recept si zamilují i její zapřísáhlí odpůrci. Než jsem s pečení začala, porozhlédla jsem se po internetu. Výsledný postup je kombinací a inovací dvou receptů. Korpus jsem dělala podle Quiche s pohankou ze stránek Coutry lifu a k náplni mne inspiroval Madlyn Lehký cuketový slaný koláč. Můj quich je samozřejmě zcela bez laktózy.




Suroviny: 


Korupus:
250 g špaldové celozrné hladké mouky
1 vejce
40 g rostliného másla (u mě opět Alsan)
100 ml studené vody
půl lžičky soly
2 lžičk tymiánu

Náplň
půl velké cuket (nebo dvě menší)
200 ml ovesné smetan OATLY
3 vejce
4 žampiony
hrst oříšků
dvě velké snítky bazalky
půl malé cukety a dvě rajčata na ozdobu





Postup:


Velkou cuketu omyjeme a vydlabeme měkou část se semínky ze středu. Nastrouháme na hrubo, posolíme a necháme v cedníku vykapat.
Z mouku smícháme se solí a tymiánem. Přidáme vejce, tuk a studenou vodu a rychle vypracujeme pevné, ale tvárné těsto. Těsto přendáme do mikrotenového sáčku a necháme ho cca 30 minut odpočinout.







Mezitím zapneme troubu na 180° C a dokončíme náplň. Prošleháje smetanu a vejce, vmícháme nastrouhanou cuketu, žampiony nakrájené na kousky, oříšky, bazalku nasekanou na větší kousky a podle chuti osolíme. Těsto vyválíme na cca 7 mm široký plát a přemístíme do formy vyložené pečícím papírem.

TIP: Pečící papír namočte celý ve vodě, vyždímejte a vylože jím formy. Bude krásně tvárný a vyplníte každý záhyb. Za tuhle dobrou radu vděčím mamince svého manžela. Skvěle to funguje, takže šířím dál.  Díky. :-)

Těsto vyválejte o něco větší, pečlivě jím vylože formu až ke dnu a pak válečkem přejeďte přes okraje a odtrhejte nadbytečné těsto. Ze zbývajícího těsta jsem vyválela ještě dva malé koláčky. Malé formy jsem jen vytřela olejem a koláč šel taky krásně vyndat.


PS: nepřipomíná vám to Homera Simpsona? :D


Koláč(e) naplníme připravenou náplní a na vrch rozložíme na tenká koláčka nakrájené cukety a rajčata. Lehce posolíme a dáme pečeme 45 minut na 180° C.





Hotové koláče necháme trochu vystydnout, vyjmeme z formy a krájíme na kousky. Můžeme je jíst ještě teplé, ale mě víc chutnali až po vystydnutí. Koláč je vynikající. Těsto krásně křupavé a lehce tymiánové a k tomu šťavnatá cuketová náplň. Recept je velmi variabliní a do koláče můžete přidat cokoliv se vám za chce. Já teď uvažuji nad kombinaí brokolice, šunky, rozmarýnu a vlašských ořechů. ;-) Koláč je velmi efektní a určitě si neuděláte ostudu, když ho připravíte jako pohoštění pro návštěvu, nebo přinesete někam na oslavu.








Nutriční hodnoty: 

Celkem: 8022 kJ  Bílkoviny (g): 74, Tuky (g): 80 Sacharidy (g):215
Jedna porce (1/8 velkého koláče nebo 1/2 malého):
669 kJ Bílkoviny (g): 6.2, Tuky (g): 6.7, Sacharidy (g): 17.9 SAFA (g): 3

Žádné komentáře:

Okomentovat