pátek 16. srpna 2013

Masové koule s rajčatovou omáčkou a rýží

bez laktózy


Zbyla mi rajčatová omáčka ze sobotního oběda. Manžel měl slíbené ptáčky a doma se povaloval plonkový kus hovězího masa, tak jsem se rozhodla vše spojit v lehce balkánský recept. Já mám jídla založená na kombinaci rajčat a rýže hrozně ráda a chutnalo mi i tentokrát. Předem říkám, že masové kuličky jsou trochu sušší, ale společně s omáčkou a cuketou mne to vůbec nerušilo.


 

Suroviny:

(pro dvě osoby)

300 g libového hovězího masa (měla jsem falešnou svíčkovou).
1 vejce
miska rajčatové omáčky (polovina rozmixované Boloňské omáčky bez masa)
cuketa
100 g rýže
tymián








Postup:


Maso nakrájíme a rozmixujeme, nebo nameleme. Je potřeba hlídat, abyste si maso namixovaly na použitelné kousky alá mleté maso.






Maso promneme se žloutkem, solí a tymiánem. Pokud budete maso nějakou dobu hníst (podobně jako kynuté nebo linecké těsto) uvolní se z masa bílkoviny a maso drží pohromadě. Z masa vytvarujeme kuličky o velikosti pinpongového míčku. :-)



Kuličky na sucho opražíme, podlijeme trochou vody, zalijeme rajčatovou omáčkou a pozvolna dusíme pod pokličkou na nízkou teplotu  cca 30 minnut.




Když jsou kuličky měké, přidáme nakrájenou cuketu a dusíme doměka dalších cca 15 minut. Mezitím si připravíme dušenou rýži. 


Rajčatovou omáčku s mletým masem servírujeme s rýží. Pokud nemáte žádné potravinové omezení, přidejte k cuketě také na kousky nakrájenou papriku. K obědu jsme měli domácí meruňkový džus s vanilkou a vše to bylo móóóc dobré. :-)







 


Nutriční hodnoty: 

Jedna porce: 2636 kJ, bílkoviny: 46 g, tuky:12  g , sacharidy: 81,5 g.

Žádné komentáře:

Okomentovat