pátek 16. srpna 2013

Pizza z nekynutého těsta

bez laktózy


Pizza je špica! Já tohle placaté ítalské jídlo fakt můžu. Bohužel mám teď zákazané kynuté těsto a tak jsem se utěšovala aspoň tortillovou rychlopizzou. Pak mě kolegyně Iva překvapila informací, že už několik let peče výbornou pizzu z nekynutého těsta a podělila se o recpept. (Včetně souhlasu se zveřejněním). Nekynutá pizza se Vám bude hodit, i když žádné omezení nedodržujete, protože v ní není droždí a nemusíte po zadělání těsta už na nic čekat. ;-)




Suroviny


300 g hl mouky
1 prášek do pečiva
5 lžic oleje
200 ml vody (dle potřeby)
sůl

Postup


Do mouky rovnoměrně rozmícháme kypřící prášek a sůl. Přilijeme vodu a olej a zaděláme měké, tvárné těsto a necháme ho chvíli odpočinout. Mezi tím si připravíme náplň na pizzu. Troubu zapneme na 250°C. Naše trouba má speciální Pizza program :-) takže já používám ten.



Těsto rozdělíme na dvě poloviny a z každé vyválíme velkou pizzu. S těstem se pracuje dobře  jde vyválet opravdu na tenko. Syrovou pizzu potřeme rajčatovou omáčkou. Já zase použíla svojí rozmixovanou boloňskou bez masa. ;-) Na pizzu jsem spotřebovala asi polovinu rozmixované omáčky a drhuhá půlka mi zbyla na nedělní oběd.


Na omáčku klademe náplň podle vlastní chuti a fantasie. U mě to byla kuřecí šunka, cukety, rajčta a bazalka. Pizzu pečeme na 250°C asi 12 minut, dokud nejsou okraje hnědé. Asi 4 minuty před koncem jsem pizzu ještě zalila rozmíchaným vajíčkem.









Nutriční hodnoty:

Celkem (bez oblohy): 6374 kJ, Bílkoviny (g): 42, Tuky (g): 40, Sacharidy (g): 247
Jedna pizza (bez oblohy): 3187 kJ, Bílkoviny (g): 21, Tuky (g): 20, Sacharidy (g): 123.5  g  
Jedna pizza s oblohou (200 g drůbeží šunky, rajčata, cuketa):
3937 kJ, Bílkoviny: 53.7 g, Tuky: 22.3 g , Sacharidy: 128.7 g

Jedna porce (půl pizzy s oblohou):
1969 kJ, Bílkoviny: 26,9 g, Tuky: 11,2 g , Sacharidy: 63,4 g  

Žádné komentáře:

Okomentovat