sobota 2. listopadu 2013

Dýňové Chili non carne

bez laktózy,veganské



Tak se tak šourám domů sychravým podvečerem a přemýšlím, co si uvařím z poloprázdné lednice. Myslela jsem na něco sytého, teplého, voňavého a krásně barevného. Myslela jsem na Chili con carne. Jenže maso je zmrzlé na kost a v lednici je ještě půlka dýně, kterou je třeba zpracovat. Tak proč ne? Zkusím vegetariánské Chili con carne! Z výsledku jsem měla zpočátku obavy, ale velmi příjemně mne překvapil, takže ráda sdílím. :-)


Suroviny

 (4 porce)

půlka dýně Hokkaido
půlka pórku
dvě mrkve
1 plechovka rajčat
3 stroužky česneku
hrnek vařených fazolí (já měla v lednici uvařené fazolky adzuki, ale pokud  spěcháte a fazolky doma nemáte, tak použijte z plechovky)
půl hrnku kukuřice
1 lžíce sušené pažitky
čtvrt lžičky římského kmínu
půl lžičky zázvoru


Postup

Pórek nakrájíme na nudličky, dýni na kostky a mrkev na čtvrt kolečka. Pórek dusíme v hluboké pánvi na troše vody. Když pórek začíná měknout, přidáme nakrájenou mrkev a dýni. Zalijeme plechovkou rajčat, přidáme zeleninový bujon, nebo sůl a dva stroužky česneku a sušenou pažitku. Přiklopíme a pomalu dusíme do měkka cca hodinu.


Když je všechny zelenina měkká, podrtíme šťouchadlem na brambory zeleninu. Ochutíme špetkou římského kmínu, zázvorem a zbývajícím stroužkem česneku. Přidáme hrnek vařených fazolek a hrst mražené kukuřice a prohřejeme. Podáváme s dušenou rýží. Skvěle se hodí i jako náplň do tortill, nebo jako pomazánka.







Žádné komentáře:

Okomentovat