sobota 2. listopadu 2013

Francouzské brambory

 bez laktózy, vegetariánské

Klasika, která nezklame v polovegetariánské úpravě. :-) Manžel má radši sekanou, já zase tempeh, tak jsem směs rozdělila na polovinu a každý jsme měli to své. Postupovala jsem podle kuchařky Brambory z edice Apetit a takto připravené brambory mi moc chutnají.



Suroviny:

(dvě porce)

500 g brambor
1 cibule
50 g uzeného tempehu/slaniny/uzeniny
2 lžíce oleje
1 lžíce citronové šťávy
kůra z půlky citronu
1 lžička dijonské hořčice
1 lžička soli
2 stroužky česneku
100 ml ovesné smetany
2 vejce
lžička tymiánu
trocha muškátového oříšku






Postup: 

Brambory oloupeme a nakrájíme na plátky silné cca 3 mm. V osolené vroucí vodě vaříme asi 7 minut. Mezitím promícháme olej, citronovou šťávu, citronovou kůru, sůl, hořčici a česnek. Cibuli, tempeh, nebo uzeninu nakrájíme na kostičky.






Předvařené brambory smícháme se zálivkou, cibulí a nakrájenou zeleninou. Lehce promísíme, aby se brambory příliš nerozbyly. Já jsem nejprve brambory s cibulí a zálivku rozdělila na půl a do každé půlky jsem pak vmíchala jinou "uzeninu". V hrnečku promícháme ovesnou smetanu, vejce, tymián, muškátový oříšek a špetku soli. Brambory naskládáme do vymašťeného pekáču a zalijeme vaječnou směsí. Pečeme v troubě předehřáté na 180°C cca 20 - 30 minut, dokud brambory nezezlátnou.









Brambory servírujeme s kysanou okurkou. My jsme měli ještě okurkový salát a jablečný mošt. :-) V bramborech mi moc chutná citronová kůra, která jim dodává úžasný šmrnc. 






2 komentáře:

  1. Perfektní a jednoduchý recept, který se hodí i pro rychlejší teplé večeře. Úplně nejradši dělám francouzské brambory z domácích brambor, kdy je ta chuť odlišná od těch kupovaných.

    OdpovědětVymazat
  2. Jsou výborné. A ani není potřeba brambory předvářet. Krásně se propekly i syrové.

    OdpovědětVymazat