neděle 8. června 2014

Čokoládový chlebíček z fazolí

bez laktózy, bez lepku

Věřte nebo ne, ale chuť fazolí v tomhle čokoládovém zázraku opravdu nemáte šanci odhalit. Vyzkoušeno na vlastních rodinných příslušnících a přátelích.  ;-) K upečení tohoto chlebíčku mne inspirovala na svém krásném blogu Delicous Lucie. Já jsem přeci jen trochu víc na sladké než ona, takže pokud jde o cukr, držela jsem se spíše tohoto receptu z A Tasty Love Story.


Suroviny

240 g vařených čevených fazolí (cca 100g syrových)
3 vejce
100 g hnědého cukru
šťáva z půlky pomeranče
3 lžíce kakaa
1 lžička instatní kávy (Já použila Caro)
1 lžička vanilkového extraktu
1 lžička přášku do pečiva
50 g kvalitní vysokoprocentní čokolády




Postup

Den předem namočíme fazole do studené vody a necháme přes noc v lednici. Změklé fazole vaříme v neosolené vodě cca 1 hodinu. (Já použila fazole Adzuki, které rychle měknou). Uvařené, zchladlé fazole dobře rozmixujeme se všemi surovinami kromě čokolády.





Velmi řídké těsto vlijeme do formy na chlebíček vyložené pečícím papírem. Posypeme čokoládou nakrájenou na kousky a místy zatlačíme do těsta. Pečeme v troubě vyhřáté na 180°C cca 30 minut. Hotový chlebíček necháme zcela vychladnout a pak teprve vyndáme z trouby a přemístíme do chladničky. Podáváme chlazený s čerstvým ovocem, ovocnou omáčkou nebo šlehačkou.




Chlebíček je zcela bez mouky a i po upečení zůstává krásně vláčný. Chutí se velmi podobá lanýžovému dortu a můžete si zkusit vyhrát s přidanou čokoládou, nebo různými oříšky.










Žádné komentáře:

Okomentovat